KTM 300 EXC HARDENDURO 2025

Celý popis

Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, info%z%ktmvlasim.cz

 

 
Prolog

 

01. Prolog

 

KTM Hard Enduro

Grafika

KTM 300 EXC HARDENDURO 2025 zaujme bílo-černou grafikou, žebrovaným černým potahem sedla a černo-oranžovými blatníky, díky nimž tento stroj nepřehlédneš. Tohle grafické provedení nebudeš chtít vyměnit za nic jiného.

 

 

zadní tlumič WP

Nastavitelnost

Být READY TO RACE nikdy nebylo snazší. Modely KTM EXC 2025 jsou na obou kolech vybaveny odpružením, které lze snadno nastavovat bez použití nářadí. Vzadu se jedná o legendární a v závodech prověřený tlumič PDS, který jezdcům umožňuje ručně a během několika sekund nastavit pomalou i rychlou kompresi. Také přední vidlice je na dolním i horním konci nohou vybavena otočnými prvky, díky nimž je úprava nastavení stejně snadná jako otočit plynovou rukojetí.

 

Filtr box KTM

Air box

Airbox je zkonstruován tak, aby zajišťoval maximální průtok vzduchu a minimalizoval průnik vody. Přesné tvary přívodního potrubí zabraňují deformacím vzduchu a chrání filtr. Specifický enduro ochranný kryt pod airboxem zabraňuje pronikání vody a nečistot od zadního kola. Filtr Twin Air a konstrukce klece filtru se vyznačují jednoduchým systémem montáže vylučujícím chybu, takže výměna filtru je snadná a rychlá. Díky tomu lze filtr vyměnit bez použití nářadí i na trati.

 

Palivová nádrž KTM

Palivová nádrž

Průsvitná polyethylenová (XPE) palivová nádrž je poznávacím znakem enduro strojů KTM. Tyto nádrže jsou odolné jako tank! Procházejí testováním přímo při závodech, od GNCC až po nejnáročnější enduro podniky FIM. Přívod paliva zajišťují jednodílné palivové čerpadlo a filtr. Snadný přístup k filtru navíc výrazně usnadňuje jeho servis. Modernizované úchyty palivové nádrže nyní zajišťují nádrž pevněji v rámu a zároveň ho chrání před odíráním.

 

KTM Hard Enduro

Přepínač

Na pravé straně řídítek najdeš nový elegantnější přepínač start/stop a vlevo pak přepínač map, který je u všech modelů HARDENDURO součástí standardní výbavy a umožňuje volit mezi dvěma motorovými mapami.

  

Nejrychlejší kolo

 

02. Nejrychlejší kolo

 

KTM Hard Enduro

Špičkové komponenty

Modely řady KTM 300 EXC HARDENDURO dostaly do vínku kompletní výbavu pro drsné zacházení při enduro jízdě. Každý prvek modelu HARDENDURO jsme zvolili speciálně s ohledem na jeho účel – počínaje standardně osazovaným ventilátorem chladiče až po strojně opracované brýle vidlice v eloxovaném provedení či pevný zadní brzdový kotouč s bezpečnostním lankem.

 

Elektronika KTM

Offroad Control Unit

Offroad Control Unit neboli OCU umístěná pod sedlem nahrazuje všechny elektronické pojistky a relátka. Všechny výstupy jsou nepřetržitě řízeny v závislosti na signálech z regulátoru napětí a jednotky ECU. V případě výskytu nadproudu se výstupy dokážou samostatně deaktivovat. To umožňuje snadnou detekci chyb, protože stav každého výstupu je indikován červenou nebo zelenou LED kontrolkou. Díky tomu je diagnostika elektrických závad přímo na trailu velmi snadná. Stačí zvednout sedlo a máš jasno, aniž by ses musel hrabat v pojistkách.

 

 
motor KTM EXC

Throttle Body Injection

​Dvoutaktní​enduro ​stroje ​KTM 2025 ​využívají​ elektronicky řízenou​ technologii Throttle Body Injection​ neboli TBI. Jednotka ECU​​ v kombinaci s 39mm tělesem škrticí klapky Keihin​ nepřetržitě analyzuje ​teplotu vody, teplotu vzduchu, tlak okolního vzduchu i tlak v klikové skříni, ​otáčky motoru a polohu škrticí klapky. Na základě těchto hodnot pak vypočítává optimální složení palivové směsi tak, aby byla jízda co nejhladší a přísun výkonu co nejkonzistentnější i v těch nejnáročnějších enduro podmínkách.

 

 
KTM Hard Enduro

Volitelné motorové mapy

Přepínač map je u modelů KTM HARDENDURO součástí standardní výbavy. Snadno se ovládá a umožňuje přepínat mezi dvěma unikátními motorovými mapami. Mapa 1 je standardní nastavení, více lineární, s předvídatelným nástupem výkonu, zatímco mapa 2 je agresivnější, s výraznější odezvou na plyn a mnohem výbušnějším projevem motoru.

 

baterie KTM

Akumulátor a kabeláž

Stejně jako ostatní dvoutaktní modely EXC 2025 je i motocykl KTM 300 EXC HARDENDURO vybaven ověřeným a spolehlivým elektrickým startérem. Ten využívá velmi lehký 2Ah lithium-iontový startovací akumulátor a zajišťuje bezpečné a spolehlivé startování v každé situaci. Většina elektroinstalace je ukrytá pod sedlem a je k ní dobrý přístup. 

 

 
KTM Hard Enduro

Ergonomie

Modely řady KTM EXC 2025 mají ergonomii zaměřenou na jezdce, zejména při jízdě ve stoje ve stupačkách. Štíhlý profil sedla s vysoce přilnavým potahem zaručuje jezdci výjimečnou svobodu pohybu a kontrolu nad strojem. Nechybí ani plastové kryty zabraňující hromadění nečistot při jízdě za mokra nebo v bahně. Polyamidem zesílený hliníkový pomocný rám poskytuje jezdci bezkonkurenční spojení se strojem a zpětnou vazbu. Tvou jedinou starostí bude orientace v terénu před tebou. 

 

Výfuk KTM EXC

Výfuk

Šťavnatý zvukový projev! Zásluhou nového kompaktnějšího motoru KTM 300 EXC HARDENDURO je sběrné potrubí navrženo s ohledem na vyšší světlou výšku, proto nehrozí jeho poškození při jízdě přes velké kořeny, v hlubokých kolejích nebo v kamenitém stoupání. Tlumič výfuku je vyroben z lehkého hliníku, jenž snižuje hmotnost a dává tomuto stroji, jenž si dokáže s kameny poradit, jako by tam ani nebyly, charakteristický hluboký brumlavý projev dvoutaktu.

 

 

Vše pod kontrolou

 

03. Vše pod kontrolou

 

KTM Hard Enduro

Brzdy

O zpomalení motocyklu KTM 300 EXC HARDENDURO se na předním kole stará plovoucí brzdový kotouč. Zadní kolo je pak vybaveno pevným kotoučem. Druhý zmíněný nejenže šetří brzdové desky a zvyšuje jejich životnost, ale také přispívá k lepšímu odvodu tepla a přímo z výroby má bezpečnostní zapojení. Obě kola disponují ochranou brzd ve standardní výbavě. K tomu ještě připočítej standardně dodávaný chránič předního kotouče z kompozitního materiálu a oranžově anodizovaný chránič zadního kotouče.

 

KTM Hard Enduro

Rám

Motocykly KTM řady 300 EXC HARDENDURO 2025, jež jsou specificky stavěny tak, aby nabízely tuhost v podélném směru, mají rám s leskle oranžovým práškovým lakováním. Ten jezdci poskytuje výjimečnou zpětnou vazbu, skvěle pohlcuje energii a přispívá ke stabilitě ve vysokých rychlostech. Podařilo se to díky přesunutí rotující hmotnosti v rámu a využití kovaného napojení hlavy řízení. Rovněž úchyty stupaček mají nový užší design, který minimalizuje riziko zachytávání. Jednodílný kovaný stojan zajistí, že po jízdě bude tvá enduro zbraň stát hrdě s hlavou vztyčenou.

 

 
KTM Hard Enduro

Pomocný rám

Extrémně lehký dvoudílný pomocný rám je vyrobený z hliníku vyztuženého polyamidem. Za pomocí technologie CFD byla vypočtena a optimalizována pevnost pomocného rámu, který se nyní podílí na výjimečné ovladatelnosti a zpětné vazbě jezdci. Tento kompaktní pomocný rám se rovněž v případě nárazu dokáže ohnout a zdeformovat místo toho, aby praskl. V pomocném rámu je plně integrována elektronika, která tak nepotřebuje žádné úchyty, držáky nebo zbytečné upevňovací přípravky.

 

 
KTM Hard Enduro

Řídítka

Řídítka modelu KTM 300 EXC HARDENDURO, namontovaná do brýlí vidlice opracovaných CNC technologií, potěší unikátním chráničem hrazdy a měkčenými gripy ODI s objímkami, jež jezdci nabídnou dokonalou kontrolu nad motocyklem. Sada chráničů páček a rukou přináší zvýšenou ochranu před nežádoucími překážkami, které tě při jízdě mohou potkat.

 

Vidlice WP KTM

Vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge

48mm vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge s optimalizovaným průtokem oleje se stará o rychlé a konzistentní tlumení. Tyto vidlice díky tomu zaručují bezkonkurenční výkon pro jezdce všech úrovní. Ochranné kroužky navíc poskytují ochranu proti vnikání nečistot do vidlice. A co je vůbec nejlepší – u všech vidlic lze nastavovat kompresi i odskok bez použití nářadí.

 

 
zadní tlumič WP

Zadní tlumič WP XACT

Charakteristickým znakem enduro strojů KTM zůstává zadní tlumič s technologií PDS. Výrazně zlepšuje anti-squat projev podvozku. Stále se jedná o to nejspolehlivější a nejsnáze servisovatelné řešení pro enduro závody. Kromě toho se o zadní odpružení stará lehký zadní tlumič WP XPLOR PDS. Zadní tlumič dostal pro modelový rok 2025 nové nastavení, které se projevuje lepším vyvážením tlaků tlumiče. Tlumič nabízí konzistentní tlumení a díky otočným ovladačům je plně nastavitelný bez použití nářadí.

 

 
KTM Hard Enduro

Kola a pneumatiky

Motocykl KTM 300 EXC HARDENDURO je osazen plně továrními ráfky vyrobenými z vysoce pevné černé D.I.D slitiny, které doplňují CNC náboje s oranžovou anodizovanou povrchovou úpravou, černé paprsky a oranžové hliníkové niple. Pneumatiky Metzeler 6 DAYS Extreme zaručují výjimečnou trakci za všech podmínek.

 

Udrží tě v sedle

 

04. Udrží tě v sedle

 

KTM Hard Enduro

LED světlomet

Motocykly KTM EXC 2025 jsou vybaveny LED světlometem a maskou. Samotná maska nabízí ochranu brýlí vidlice proti hromadění nečistot a nechybí ani gumové pásky pro pevné uchycení. Co je však ještě důležitější – LED světlomet má solidní svítivost. Jízda ve tmě tak bude zcela novým zážitkem.

 

Vidlice WP KTM

Stabilita

Motocykly KTM EXC 2025 jsou pevné jako skála v jakékoli rychlosti. Vděčí za to přepracovanému a kovanému napojení hlavy řízení a CNC brýlím. Ty jsou vyrobeny z vysoce kvalitního hliníku a starají se nejen o optimální tuhost sloupku řízení, ale také o precizní vedení a souosost trubek vidlice a přesnou geometrii brýlí vidlice. Výsledkem je velmi citlivý a hladký chod vidlice – nemluvě o její neochvějné stabilitě v extrémně rychlých úsecích.

 

KTM Hard Enduro

Seat

Nasedni na KTM 300 EXC HARDENDURO a seznam se s diamantovým černým sedlem Factory, které příčně protínají prošívaná žebra. Sedlo disponuje voděodolnou povrchovou úpravou, která ti zajistí maximální přilnavost za jakýchkoli podmínek i naprostou svobodu pohybu ve chvílích, kdy ji budeš potřebovat.

 

Detailní informace

TECHNICKÉ PODROBNOSTI

MOTOR

  • PRIMARY DRIVE  26:72
  • PŘEVODOVKA  6stupňová
  • SECONDARY GEAR RATIO  14:45
  • STARTÉR  Elektrický startér
  • ZDVIH  72 mm
  • VRTÁNÍ  72 mm
  • SPOJKA  Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
  • ZDVIHOVÝ OBJEM  293.15 cm³
  • EMS  Vitesco Technologies EMS
  • DRUH KONSTRUKCE  1válcový, 2dobý motor
  • TVORBA PALIVOVÉ SMĚSI  Keihin EFI, throttle body 39 mm

PODVOZEK

  • HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT)  106.1 kg
  • KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.)  9 l
  • WHEELBASE  1.489 mm
  • PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY  260 mm
  • PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY  220 mm
  • PŘEDNÍ BRZDA  Kotoučová brzda
  • ZADNÍ BRZDA  Kotoučová brzda
  • ŘETĚZ  520 X-Ring
  • PROVEDENÍ RÁMU  Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
  • PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ  WP XACT-USD, Ø 48 mm
  • SVĚTLÁ VÝŠKA  347 mm
  • ŘÍDÍTKA  Neken, hliník Ø 28/22 mm
  • ZADNÍ ODPRUŽENÍ  WP XPLOR shock absorber with PDS
  • SEAT HEIGHT  963 mm
  • TLUMIČ  Hliník
  • ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ  63.9 °
  • DRUH KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU  Aluminum-reinforced polyamide
  • ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU)  300 mm
  • ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU)  310 mm
  • TYRE DIMENSIONS (FRONT/REAR)  90/90; 140/80
  • WHEELS  21 x 1.60"; 18 x 2.15"