Celý popis
Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, info%z%ktmvlasim.cz
01. Prolog
Grafika
KTM 300 EXC HARDENDURO 2025 zaujme bílo-černou grafikou, žebrovaným černým potahem sedla a černo-oranžovými blatníky, díky nimž tento stroj nepřehlédneš. Tohle grafické provedení nebudeš chtít vyměnit za nic jiného.
Nastavitelnost
Být READY TO RACE nikdy nebylo snazší. Modely KTM EXC 2025 jsou na obou kolech vybaveny odpružením, které lze snadno nastavovat bez použití nářadí. Vzadu se jedná o legendární a v závodech prověřený tlumič PDS, který jezdcům umožňuje ručně a během několika sekund nastavit pomalou i rychlou kompresi. Také přední vidlice je na dolním i horním konci nohou vybavena otočnými prvky, díky nimž je úprava nastavení stejně snadná jako otočit plynovou rukojetí.
Air box
Airbox je zkonstruován tak, aby zajišťoval maximální průtok vzduchu a minimalizoval průnik vody. Přesné tvary přívodního potrubí zabraňují deformacím vzduchu a chrání filtr. Specifický enduro ochranný kryt pod airboxem zabraňuje pronikání vody a nečistot od zadního kola. Filtr Twin Air a konstrukce klece filtru se vyznačují jednoduchým systémem montáže vylučujícím chybu, takže výměna filtru je snadná a rychlá. Díky tomu lze filtr vyměnit bez použití nářadí i na trati.
Palivová nádrž
Průsvitná polyethylenová (XPE) palivová nádrž je poznávacím znakem enduro strojů KTM. Tyto nádrže jsou odolné jako tank! Procházejí testováním přímo při závodech, od GNCC až po nejnáročnější enduro podniky FIM. Přívod paliva zajišťují jednodílné palivové čerpadlo a filtr. Snadný přístup k filtru navíc výrazně usnadňuje jeho servis. Modernizované úchyty palivové nádrže nyní zajišťují nádrž pevněji v rámu a zároveň ho chrání před odíráním.
Přepínač
Na pravé straně řídítek najdeš nový elegantnější přepínač start/stop a vlevo pak přepínač map, který je u všech modelů HARDENDURO součástí standardní výbavy a umožňuje volit mezi dvěma motorovými mapami.
02. Nejrychlejší kolo
Špičkové komponenty
Modely řady KTM 300 EXC HARDENDURO dostaly do vínku kompletní výbavu pro drsné zacházení při enduro jízdě. Každý prvek modelu HARDENDURO jsme zvolili speciálně s ohledem na jeho účel – počínaje standardně osazovaným ventilátorem chladiče až po strojně opracované brýle vidlice v eloxovaném provedení či pevný zadní brzdový kotouč s bezpečnostním lankem.
Offroad Control Unit
Offroad Control Unit neboli OCU umístěná pod sedlem nahrazuje všechny elektronické pojistky a relátka. Všechny výstupy jsou nepřetržitě řízeny v závislosti na signálech z regulátoru napětí a jednotky ECU. V případě výskytu nadproudu se výstupy dokážou samostatně deaktivovat. To umožňuje snadnou detekci chyb, protože stav každého výstupu je indikován červenou nebo zelenou LED kontrolkou. Díky tomu je diagnostika elektrických závad přímo na trailu velmi snadná. Stačí zvednout sedlo a máš jasno, aniž by ses musel hrabat v pojistkách.
Throttle Body Injection
Dvoutaktníenduro stroje KTM 2025 využívají elektronicky řízenou technologii Throttle Body Injection neboli TBI. Jednotka ECU v kombinaci s 39mm tělesem škrticí klapky Keihin nepřetržitě analyzuje teplotu vody, teplotu vzduchu, tlak okolního vzduchu i tlak v klikové skříni, otáčky motoru a polohu škrticí klapky. Na základě těchto hodnot pak vypočítává optimální složení palivové směsi tak, aby byla jízda co nejhladší a přísun výkonu co nejkonzistentnější i v těch nejnáročnějších enduro podmínkách.
Volitelné motorové mapy
Přepínač map je u modelů KTM HARDENDURO součástí standardní výbavy. Snadno se ovládá a umožňuje přepínat mezi dvěma unikátními motorovými mapami. Mapa 1 je standardní nastavení, více lineární, s předvídatelným nástupem výkonu, zatímco mapa 2 je agresivnější, s výraznější odezvou na plyn a mnohem výbušnějším projevem motoru.
Akumulátor a kabeláž
Stejně jako ostatní dvoutaktní modely EXC 2025 je i motocykl KTM 300 EXC HARDENDURO vybaven ověřeným a spolehlivým elektrickým startérem. Ten využívá velmi lehký 2Ah lithium-iontový startovací akumulátor a zajišťuje bezpečné a spolehlivé startování v každé situaci. Většina elektroinstalace je ukrytá pod sedlem a je k ní dobrý přístup.
Ergonomie
Modely řady KTM EXC 2025 mají ergonomii zaměřenou na jezdce, zejména při jízdě ve stoje ve stupačkách. Štíhlý profil sedla s vysoce přilnavým potahem zaručuje jezdci výjimečnou svobodu pohybu a kontrolu nad strojem. Nechybí ani plastové kryty zabraňující hromadění nečistot při jízdě za mokra nebo v bahně. Polyamidem zesílený hliníkový pomocný rám poskytuje jezdci bezkonkurenční spojení se strojem a zpětnou vazbu. Tvou jedinou starostí bude orientace v terénu před tebou.
Výfuk
Šťavnatý zvukový projev! Zásluhou nového kompaktnějšího motoru KTM 300 EXC HARDENDURO je sběrné potrubí navrženo s ohledem na vyšší světlou výšku, proto nehrozí jeho poškození při jízdě přes velké kořeny, v hlubokých kolejích nebo v kamenitém stoupání. Tlumič výfuku je vyroben z lehkého hliníku, jenž snižuje hmotnost a dává tomuto stroji, jenž si dokáže s kameny poradit, jako by tam ani nebyly, charakteristický hluboký brumlavý projev dvoutaktu.
03. Vše pod kontrolou
Brzdy
O zpomalení motocyklu KTM 300 EXC HARDENDURO se na předním kole stará plovoucí brzdový kotouč. Zadní kolo je pak vybaveno pevným kotoučem. Druhý zmíněný nejenže šetří brzdové desky a zvyšuje jejich životnost, ale také přispívá k lepšímu odvodu tepla a přímo z výroby má bezpečnostní zapojení. Obě kola disponují ochranou brzd ve standardní výbavě. K tomu ještě připočítej standardně dodávaný chránič předního kotouče z kompozitního materiálu a oranžově anodizovaný chránič zadního kotouče.
Rám
Motocykly KTM řady 300 EXC HARDENDURO 2025, jež jsou specificky stavěny tak, aby nabízely tuhost v podélném směru, mají rám s leskle oranžovým práškovým lakováním. Ten jezdci poskytuje výjimečnou zpětnou vazbu, skvěle pohlcuje energii a přispívá ke stabilitě ve vysokých rychlostech. Podařilo se to díky přesunutí rotující hmotnosti v rámu a využití kovaného napojení hlavy řízení. Rovněž úchyty stupaček mají nový užší design, který minimalizuje riziko zachytávání. Jednodílný kovaný stojan zajistí, že po jízdě bude tvá enduro zbraň stát hrdě s hlavou vztyčenou.
Pomocný rám
Extrémně lehký dvoudílný pomocný rám je vyrobený z hliníku vyztuženého polyamidem. Za pomocí technologie CFD byla vypočtena a optimalizována pevnost pomocného rámu, který se nyní podílí na výjimečné ovladatelnosti a zpětné vazbě jezdci. Tento kompaktní pomocný rám se rovněž v případě nárazu dokáže ohnout a zdeformovat místo toho, aby praskl. V pomocném rámu je plně integrována elektronika, která tak nepotřebuje žádné úchyty, držáky nebo zbytečné upevňovací přípravky.
Řídítka
Řídítka modelu KTM 300 EXC HARDENDURO, namontovaná do brýlí vidlice opracovaných CNC technologií, potěší unikátním chráničem hrazdy a měkčenými gripy ODI s objímkami, jež jezdci nabídnou dokonalou kontrolu nad motocyklem. Sada chráničů páček a rukou přináší zvýšenou ochranu před nežádoucími překážkami, které tě při jízdě mohou potkat.
Vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge
48mm vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge s optimalizovaným průtokem oleje se stará o rychlé a konzistentní tlumení. Tyto vidlice díky tomu zaručují bezkonkurenční výkon pro jezdce všech úrovní. Ochranné kroužky navíc poskytují ochranu proti vnikání nečistot do vidlice. A co je vůbec nejlepší – u všech vidlic lze nastavovat kompresi i odskok bez použití nářadí.
Zadní tlumič WP XACT
Charakteristickým znakem enduro strojů KTM zůstává zadní tlumič s technologií PDS. Výrazně zlepšuje anti-squat projev podvozku. Stále se jedná o to nejspolehlivější a nejsnáze servisovatelné řešení pro enduro závody. Kromě toho se o zadní odpružení stará lehký zadní tlumič WP XPLOR PDS. Zadní tlumič dostal pro modelový rok 2025 nové nastavení, které se projevuje lepším vyvážením tlaků tlumiče. Tlumič nabízí konzistentní tlumení a díky otočným ovladačům je plně nastavitelný bez použití nářadí.
Kola a pneumatiky
Motocykl KTM 300 EXC HARDENDURO je osazen plně továrními ráfky vyrobenými z vysoce pevné černé D.I.D slitiny, které doplňují CNC náboje s oranžovou anodizovanou povrchovou úpravou, černé paprsky a oranžové hliníkové niple. Pneumatiky Metzeler 6 DAYS Extreme zaručují výjimečnou trakci za všech podmínek.
04. Udrží tě v sedle
LED světlomet
Motocykly KTM EXC 2025 jsou vybaveny LED světlometem a maskou. Samotná maska nabízí ochranu brýlí vidlice proti hromadění nečistot a nechybí ani gumové pásky pro pevné uchycení. Co je však ještě důležitější – LED světlomet má solidní svítivost. Jízda ve tmě tak bude zcela novým zážitkem.
Stabilita
Motocykly KTM EXC 2025 jsou pevné jako skála v jakékoli rychlosti. Vděčí za to přepracovanému a kovanému napojení hlavy řízení a CNC brýlím. Ty jsou vyrobeny z vysoce kvalitního hliníku a starají se nejen o optimální tuhost sloupku řízení, ale také o precizní vedení a souosost trubek vidlice a přesnou geometrii brýlí vidlice. Výsledkem je velmi citlivý a hladký chod vidlice – nemluvě o její neochvějné stabilitě v extrémně rychlých úsecích.
Seat
Nasedni na KTM 300 EXC HARDENDURO a seznam se s diamantovým černým sedlem Factory, které příčně protínají prošívaná žebra. Sedlo disponuje voděodolnou povrchovou úpravou, která ti zajistí maximální přilnavost za jakýchkoli podmínek i naprostou svobodu pohybu ve chvílích, kdy ji budeš potřebovat.
Detailní informace
TECHNICKÉ PODROBNOSTI
MOTOR
- PRIMARY DRIVE 26:72
- PŘEVODOVKA 6stupňová
- SECONDARY GEAR RATIO 14:45
- STARTÉR Elektrický startér
- ZDVIH 72 mm
- VRTÁNÍ 72 mm
- SPOJKA Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
- ZDVIHOVÝ OBJEM 293.15 cm³
- EMS Vitesco Technologies EMS
- DRUH KONSTRUKCE 1válcový, 2dobý motor
- TVORBA PALIVOVÉ SMĚSI Keihin EFI, throttle body 39 mm
PODVOZEK
- HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT) 106.1 kg
- KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) 9 l
- WHEELBASE 1.489 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY 260 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY 220 mm
- PŘEDNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ZADNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ŘETĚZ 520 X-Ring
- PROVEDENÍ RÁMU Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
- PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ WP XACT-USD, Ø 48 mm
- SVĚTLÁ VÝŠKA 347 mm
- ŘÍDÍTKA Neken, hliník Ø 28/22 mm
- ZADNÍ ODPRUŽENÍ WP XPLOR shock absorber with PDS
- SEAT HEIGHT 963 mm
- TLUMIČ Hliník
- ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ 63.9 °
- DRUH KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU Aluminum-reinforced polyamide
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) 300 mm
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) 310 mm
- TYRE DIMENSIONS (FRONT/REAR) 90/90; 140/80
- WHEELS 21 x 1.60"; 18 x 2.15"