Celý popis
Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, info%z%ktmvlasim.cz
01. Před startovní bránou
Elektrický startér
Představ si následující situaci: Jedeš na první pozici a zbývá ti sedm kol do cíle. Netrefíš stopu a zůstaneš viset v hluboké vyjeté koleji. Ale neděláš si s tím starosti. Jednoduše stiskneš startovací tlačítko, vyrazíš zpátky na trať a dojedeš jako vítěz. Taková je realita s KTM 250 SX 2025. Díky 12,8V lithium-iontovému akumulátoru s kapacitou 2 Ah umístěnému pod sedlem, vysoce kvalitnímu statoru se snímáním a výjimečně robustní konstrukci tak budeš místo své mašiny nakopávat už jen jedno – zadky svých soupeřů.
Snadné nastavení odpružení
Podvozek lze jako vždy kompletně nastavit bez použití nářadí, abys měl na cestě za vítězstvím vše pod kontrolou. U tlumiče si jezdci mohou rukou snadno během několika sekund nastavit pomalou i rychlou kompresi. Přední vidlici lze snadno nastavovat rukou pomocí klikacích otočných prvků na spodní a horní straně nohy.
Elektronické vstřikování paliva
Přípravu palivové směsi u všech dvoutaktních modelů řady KTM SX zajišťuje standardně dodávané elektronické vstřikování paliva. Před závodem tak již není nutné složitě přetryskovávat. A díky vstřikování Keihin EFI a jazýčkovému ventilu se můžeš spolehnout na optimální přívod paliva a stabilní výkon za všech okolností.
Elektrický startér
Představ si následující situaci: Jedeš na první pozici a zbývá ti sedm kol do cíle. Netrefíš stopu a zůstaneš viset v hluboké vyjeté koleji. Ale neděláš si s tím starosti. Jednoduše stiskneš startovací tlačítko, vyrazíš zpátky na trať a dojedeš jako vítěz. Taková je realita s KTM 250 SX 2025. Díky 12,8V lithium-iontovému akumulátoru s kapacitou 2 Ah umístěnému pod sedlem, vysoce kvalitnímu statoru se snímáním a výjimečně robustní konstrukci tak budeš místo své mašiny nakopávat už jen jedno – zadky svých soupeřů.
02. Vyraz kupředu jako první
Volitelné mapy
Motocykl KTM 250 SX 2025 je vybaven přepínačem map, se kterým může jezdec přepínat mezi dvěma motorovými mapami. Mapa 1 zajišťuje lineární a předvídatelný přísun výkonu, zatímco mapa 2 umožňuje využít veškerý explozivní výkon.
EFI + ventil Power Valve
EFI přináší skvělou ovladatelnost. Motocykl KTM 250 SX je kromě elektronického vstřikování paliva vybaven také regulačním ventilem Power Valve, který zajišťuje větší porci využitelného výkonu v celém spektru otáček. Plynulejší přísun výkonu znamená lepší trakci. Lepší trakce znamená dokonalý start!
Výkon
Motocykl KTM 250 SX vždy představoval to nejlepší v oblasti nepřekonatelného výkonu a lehké konstrukce. Pro svou jednoduchost a nízké servisní náklady dvoutaktního motoru jde o oblíbený stroj mezi motokrosovými jezdci už po celé generace. Pro rok 2025 přijíždí KTM 250 SX do závodních boxů s lehkým motorem o hmotnosti pouhých 23,9 kg. Pohonná jednotka 250 SX se tak stává měřítkem pro ostatní výrobce ve vysoce konkurenční třídě 250 cm3.
03. I při jízdě na hraně zachovej klid
Centralizace hmotnosti
KTM 250 SX 2025 se zaměřuje na důslednou centralizaci hmotnosti. Motor je proto navržen tak, aby byla rotující hmotnost soustředěna co nejblíže těžišti a umožňovala optimální funkci podvozku. Výsledkem je agilnější a snadno ovladatelný stroj, který své soupeře strčí do kapsy.
Naprostá kontrola
Připrav se zaútočit na závodní trať. Motocykly KTM SX 2025 a SX-F 2025 dostaly výrazně modernizovaný rám přímo od Factory Racing. Rám kolem zadního tlumiče byl přepracován, má nyní jednodušší tvar, nové úchyty motoru a výřezy zlepšující pružnost podvozku. Změn se dočkala i přední část rámu. V porovnání s předchozím modelem má trubky s jinou tloušťkou stěn a také modernizované úchyty motoru. To přináší úsporu hmotnosti až 300 g a také lepší pružnost, která se projeví při průjezdu zatáčkami.
Ergonomie
Modernizované kryty kolem nádrže z dvousložkového plastu efektivněji vedou vzduch do chladičů. Nová klec palivové nádrže umožňuje těsnější usazení do rámu, snižuje riziko odírání rámu a výrazně zvyšuje odolnost. To vše v kombinaci se speciálně navrženými kontaktními body zaručuje výjimečný kontakt s koleny a povrchy s dobrou přilnavostí – zejména při jízdě ve stoje ve stupačkách.
04. Popasuj se s překážkami
Pneumatiky
Přenést výkon na nezpevněný terén není lehký úkol. Hodiny výzkumu a testování však spojily motokrosové modely KTM pro rok 2025 s pneumatikami Dunlop GEOMAX MX34. Tyto pneumatiky nabízejí špičkovou stabilitu a kontrolu za všech okolností. Mají novou kostru a běhounovou směs, která zlepšuje tlumení a absorpci rázů, ale zároveň nabízí až o 30 % delší životnost. Nová technologie Progressive Cornering Block rovněž zlepšuje trakci při jízdě v kolejích. Zadní dezén má o 11 % vyšší a o 44 % širší středové bloky, které zajišťují lepší trakci a ovladatelnost. Díky unikátnímu uspořádání dezénových bloků má navíc pneumatika výborné samočisticí schopnosti, takže poskytne dostatek trakce i v tom nejhorším bahně.
Přepracované naladění odpružení
Modely KTM SX a SX-F pro rok 2025 dostaly novou vidlici WP XACT AER a tlumič WP XACT. To znamená, že ve startovní bráně se můžeš těšit na nově vyladěné nastavení, nižší hmotnost, lepší rozložení hmotnosti a celkově lepší odezvu.
Vidlice WP XACT
Zmiňme nejprve technickou stránku: 48mm vidlice WP XACT AER modelů KTM SX 2025 a SX-F 2025 využívá zapouzdřenou vzduchovou pružinu a olejovou patronu zajišťující progresivní a konzistentní tlumení. Obtokové kanály pro vzduch i olej omezují nadměrné tlaky. V kombinaci se systémem tlumení s ventilem mid-valve vidlice poskytuje vynikající zpětnou vazbu a jízdní komfort. Vidlice má rovněž nové nastavení, které nejenže vhodně doplňuje vlastnosti modernizovaného rámu a zadní stavby, ale také zajišťuje špičkový výkon za všech okolností. Když už je řeč o nastavení, to lze snadno měnit pomocí předpětí vzduchové pružiny a také klikacích otočných prvků pro nastavení komprese a odskoku. Vysokotlaká pumpička pro nastavení tlaku vzduchu ve vidlici je součástí standardní výbavy.
ZADNÍ TLUMIČ WP XACT
O naprostou kontrolu se stará zadní tlumič WP XACT, který pro rok 2025 doznal určitých změn a je vyladěn přímo týmy KTM Factory Racing. Přepracovaná geometrie rámu a tlumiče přispívá k vyšší světlé výšce, která snižuje riziko zachycení, když jde odpružení na doraz. Když už je řeč o zadní stavbě, šrouby kyvného ramene s menším průměrem přispívají ke snížení hmotnosti a nové těsnění pak zlepšuje odezvu i projev zadního tlumiče.
Stabilita
Motokrosové modely KTM pro rok 2025 dostaly přepracovanou páku nožní brzdy, která je ještě tužší a odolnější a umožňuje citlivější brzdění. Na přídi pak najdeš kované napojení hlavy řízení a CNC brýle, které zajišťují dokonalé vyrovnání kluzáků vidlice. Přesná geometrie vidlicových svorek zajišťuje skvělou odezvu a hladký chod vidlice – nemluvě o neochvějné stabilitě při jízdě přes vyjeté koleje až na pódium.
05. Udržuj tempo i svou pozici
Světlá výška
Nikdo nechce zůstat viset. Dobrou zprávou je, že geometrie tlumiče u KTM 250 SX 2025 přináší větší světlou výšku. Odlévané stupačky s optimalizovanou topologií jsou méně náchylné na zachytávání v hlubokých brázdách nebo po doskocích.
Konzistentnost
Nové vodítko a kryt řetězu přináší lepší odolnost a minimalizují riziko zachytávání o vnější překážky – zejména při jízdě v hlubokém bahně, kdy rovněž zamezují nadměrnému hromadění nečistot kolem kyvného ramene a zadního řetězového kolečka.
Pohlcování energie
Rám je vyroben z hydroformovaných, laserem řezaných trubek, které svařuje robot. Je navržen tak, aby poskytoval jezdci výjimečnou zpětnou vazbu a příkladnou stabilitu v přímém směru. Zaujme však i specificky vypočtenou podélnou a torzní pružností. Samotný rám vlastně tak trochu funguje jako „tlumič“ a přispívá ke klidnější jízdě, takže jezdec nebude ani po mnoha drsných kolech tak unavený.
Detailní informace
TECHNICKÉ PODROBNOSTI
MOTOR
- PŘEVODOVKA 5-speed
- STARTÉR Elektrický startér
- ZDVIH 72 mm
- VRTÁNÍ 66.4 mm
- SPOJKA Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
- ZDVIHOVÝ OBJEM 249 cm³
- EMS Vitesco Technologies EMS
- DRUH KONSTRUKCE 1válcový, 2dobý motor
- TVORBA PALIVOVÉ SMĚSI Keihin EFI, throttle body 39 mm
PODVOZEK
- HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT) 99.4 kg
- KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) 7.2 l
- WHEELBASE 1493 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY 260 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY 220 mm
- PŘEDNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ZADNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ŘETĚZ 520, Non-sealed
- PROVEDENÍ RÁMU Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
- PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ WP XACT-USD (AER), Ø 48 mm
- SVĚTLÁ VÝŠKA 354 mm
- ŘÍDÍTKA Neken, hliník Ø 28/22 mm
- ZADNÍ ODPRUŽENÍ WP XACT Monoshock s vazbou
- SEAT HEIGHT 958 mm
- TLUMIČ Hliník
- ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ 63.9 °
- DRUH KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU Aluminum-reinforced polyamide
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) 310 mm
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) 300 mm
- KOLA Kola s drátěným výpletem s hliníkovými ráfky