Celý popis
Při koupi motocyklu získáte stálou zákaznickou kartu s 10% až 15% slevou na nákup zboží a doplňků v naší prodejně.
-
Kompletní sortiment náhradních dílů, doplňků a oblečení KTM www.ktm-shop.cz
-
Jsme autorizovaný prodejce motocyklů KTM více na www.ktmvlasim.cz
-
Kontakt: Radek Kuklík 602 712 416, info%z%ktmvlasim.cz
01. Příprava je základem úspěchu
Přepínač
Pro rok 2025 bude celá Enduro řada KTM vybavena novým a snadno použitelným přepínačem na řídítkách. Na pravé straně je to nový elegantnější přepínač start/stop a vlevo pak volitelný přepínač map, který jezdcům umožňuje volit mezi dvěma motorovými mapami.
Nastavitelnost
Být READY TO RACE nikdy nebylo snazší. Řada KTM EXC se může pochlubit beznástrojovým odpružením na obou kolech. Vzadu se jedná o legendární a v závodech prověřený tlumič PDS, který jezdcům umožňuje ručně a během několika sekund nastavit pomalou i rychlou kompresi. Také přední vidlice je na dolním i horním konci nohou vybavena otočnými prvky, díky nimž je úprava nastavení stejně snadná jako otočit plynovou rukojetí.
Air box
Airbox je zkonstruován tak, aby zajišťoval maximální průtok vzduchu a minimalizoval průnik vody. Přesné tvary přívodního potrubí zabraňují deformacím vzduchu a chrání filtr. Specifický enduro ochranný kryt pod air boxem zabraňuje pronikání vody a nečistot od zadního kola. Filtr Twin Air a konstrukce klece filtru se vyznačují jednoduchým systémem montáže vylučujícím chybu, takže výměna filtru je snadná a rychlá. Díky tomu lze filtr vyměnit bez použití nářadí i na trati.
Palivová nádrž
Průhledná polyethylenová (XPE) palivová nádrž je poznávacím znakem enduro strojů KTM. Tyto nádrže jsou odolné jako tank! Procházejí testováním přímo při závodech, od GNCC až po nejnáročnější enduro podniky FIM. Přívod paliva zajišťují jednodílné palivové čerpadlo a filtr. Snadný přístup k filtru navíc výrazně usnadňuje jeho servis. Modernizované úchyty palivové nádrže nyní zajišťují nádrž pevněji v rámu a zároveň ho chrání před odíráním.
02. Nejrychlejší motocykl
Výfuk
Šťavnatý zvukový projev! Zásluhou kompaktního motoru KTM 250 EXC je sběrné potrubí navrženo s ohledem na vyšší světlou výšku, proto nehrozí jeho poškození při jízdě přes velké kořeny, v hlubokých kolejích nebo v kamenitém stoupání. Tlumič výfuku je vyroben z lehkého hliníku.
Motor
Dvoutaktní motor o objemu 250 cm3 již dlouho představuje ideální kombinaci vysokého výkonu a nízké hmotnosti. Tento lehký motor s hmotností pouhých 24,8 kg nabízí vyšší točivý moment než kterýkoli z předchozích dvoutaktů o objemu 250 cm3, aniž by přišel o svůj typický charakter. Motor KTM 250 EXC představuje nový standard v konkurenční třídě Enduro E1.
Throttle Body Injection
Dvoutaktníenduro stroje KTM využívají elektronicky řízenou technologii Throttle Body Injection neboli TBI. Jednotka ECU v kombinaci s 39mm tělesem škrticí klapky Keihin nepřetržitě analyzuje teplotu vody, teplotu vzduchu, tlak okolního vzduchu i tlak v klikové skříni, otáčky motoru a polohu škrticí klapky. Na základě těchto hodnot pak vypočítává optimální složení palivové směsi tak, aby byla jízda co nejhladší a přísun výkonu co nejkonzistentnější i v těch nejnáročnějších enduro podmínkách.
Offroad Control Unit
Offroad Control Unit neboli OCU umístěná pod sedlem nahrazuje všechny elektronické pojistky a relátka. Všechny výstupy jsou nepřetržitě řízeny v závislosti na signálech z regulátoru napětí a jednotky ECU. V případě výskytu nadproudu se výstupy dokážou samostatně deaktivovat. To umožňuje snadnou detekci chyb, protože stav každého výstupu je indikován červenou nebo zelenou LED kontrolkou. Díky tomu je diagnostika elektrických závad přímo na trailu velmi snadná. Stačí zvednout sedlo a máš jasno, aniž by ses musel hrabat v pojistkách.
Volitelné motorové mapy
Přepínač map je k dispozici u všech modelů KTM EXC jako součást volitelné výbavy. Snadno se ovládá a umožňuje přepínat mezi dvěma unikátními motorovými mapami. Mapa 1 je standardní nastavení, více lineární, s předvídatelným nástupem výkonu, zatímco mapa 2 je agresivnější, s výraznější odezvou na plyn a mnohem výbušnějším projevem motoru.
Akumulátor a kabeláž
Stejně jako ostatní dvoutaktní modely EXC je i motocykl KTM 250 EXC vybaven ověřeným a spolehlivým elektrickým startérem. Ten využívá velmi lehký 2Ah lithium-iontový startovací akumulátor a zajišťuje bezpečné a spolehlivé startování v každé situaci. Většina elektroinstalace je ukrytá pod sedlem a je k ní dobrý přístup.
Ergonomie
Motocykly řady KTM EXC se vyznačují kontaktními body zaměřenými na jezdce. Zajišťují lepší kontakt kolen s motocyklem – zejména při stoji ve stupačkách – a také plochami s vyšší přilnavostí. Štíhlý profil sedla s vysoce přilnavým potahem zaručuje jezdci výjimečnou svobodu pohybu a kontrolu nad strojem. Nechybí ani plastové kryty zabraňující hromadění nečistot při jízdě za mokra nebo v bahně. Polyamidem zesílený hliníkový pomocný rám poskytuje jezdci bezkonkurenční spojení se strojem a zpětnou vazbu. Tvou jedinou starostí bude orientace v terénu před tebou.
03. Vše pod kontrolou
Kola a pneumatiky
Motocykl KTM 250 EXC je vybaven sadou vysokopevnostních litých kol GIANT s CNC náboji a hliníkovými nipply. Pneumatiky Maxxis MaxxEnduro zaručují výjimečnou trakci za všech podmínek.
Rám
Motocykly KTM řady EXC mají nový rám s černým práškovým lakováním. Ten jezdci poskytuje výjimečnou zpětnou vazbu, skvěle pohlcuje energii a přispívá ke stabilitě ve vysokých rychlostech. Podařilo se to díky přesunutí rotující hmotnosti v rámu a využití kovaného napojení hlavy řízení. Nové paralelní úchyty rámu rovněž zvyšují jeho tuhost. Úchyty stupaček se přesunuly blíže ke středu stroje, čímž došlo k zeštíhlení motocyklu. Kompletně přepracovaný jednodílný kovaný stojan zajistí, že po jízdě bude tvá enduro zbraň stát hrdě s hlavou vztyčenou.
Pomocný rám
Extrémně lehký dvoudílný pomocný rám je vyrobený z hliníku vyztuženého polyamidem. Za pomoci technologie CFD byla vypočtena a optimalizována pevnost pomocného rámu, který se nyní podílí na výjimečné ovladatelnosti a zpětné vazbě jezdci. Tento kompaktní pomocný rám se rovněž vyznačuje schopností se v případě nárazu ohnout a zdeformovat místo toho, aby praskl. V pomocném rámu je plně integrována elektronika, která tak nepotřebuje žádné úchyty, držáky nebo zbytečné upevňovací přípravky.
Vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge
48mm vidlice WP XACT využívající uzavřenou cartridge s optimalizovaným průtokem oleje se stará o rychlé a konzistentní tlumení. Tyto vidlice díky tomu zaručují bezkonkurenční výkon pro jezdce všech úrovní. Ochranné kroužky navíc poskytují ochranu proti vnikání nečistot do vidlice. A co je vůbec nejlepší – u všech vidlic lze nastavovat kompresi i odskok bez použití nářadí.
Zadní tlumič WP XACT
Charakteristickým znakem enduro strojů KTM zůstává zadní tlumič s technologií PDS. Výrazně zlepšuje anti-squat projev podvozku. Stále se jedná o to nejspolehlivější a nejsnáze servisovatelné řešení pro enduro závody. Kromě toho se o zadní odpružení stará lehký zadní tlumič WP XPLOR PDS. U modelu pro rok 2025 bylo modernizováno nastavení zadního tlumiče, což vedlo k lepšímu vyvážení tlaku v tlumiči. Tlumič nabízí konzistentní tlumení a díky otočným ovladačům je plně nastavitelný bez použití nářadí.
04. Udrží tě v sedle
LED světlomet
Motocykly KTM EXC jsou vybaveny LED světlometem a maskou. Samotná maska nabízí ochranu brýlí vidlice proti hromadění nečistot a nechybí ani gumové pásky pro pevné uchycení. Co je však ještě důležitější – LED světlomet má solidní svítivost. Jízda ve tmě tak bude zcela novým zážitkem.
Stabilita
Řada KTM EXC si zachovává stabilitu při jakékoli rychlosti díky kovanému spojení hlavy řízení a trojitým třmenům, které jezdci poskytují pocit jistoty. Jsou vyrobeny z vysoce kvalitního hliníku a nabízejí pružnější představec řízení, přesné vyrovnání trubek vidlice a přesnou geometrii svorek vidlice. Tato konfigurace zajišťuje vysoce citlivou a plynulou odezvu vidlice a neochvějnou stabilitu během ultrarychlých jízd v rovinkách.
Detailní informace
TECHNICKÉ PODROBNOSTI
MOTOR
- PRIMARY DRIVE 26:72
- PŘEVODOVKA 6stupňová
- SECONDARY GEAR RATIO 14:45
- STARTÉR Elektrický startér
- ZDVIH 72 mm
- VRTÁNÍ 66.4 mm
- SPOJKA Vícekotoučová mokrá spojka DDS, hydraulika Brembo
- ZDVIHOVÝ OBJEM 249 cm³
- EMS Vitesco Technologies EMS
- DRUH KONSTRUKCE 1válcový, 2dobý motor
- TVORBA PALIVOVÉ SMĚSI Keihin EFI, throttle body 39 mm
PODVOZEK
- HMOTNOST (BEZ POHONNÝCH HMOT) 104.6 kg
- KAPACITA NÁDRŽE (PŘIBL.) 9 l
- WHEELBASE 1.489 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE PŘEDNÍ BRZDY 260 mm
- PRŮMĚR KOTOUČE ZADNÍ BRZDY 220 mm
- PŘEDNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ZADNÍ BRZDA Kotoučová brzda
- ŘETĚZ 520 X-Ring
- PROVEDENÍ RÁMU Centrální dvojitý kolébkový z oceli 25CrMo4
- PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ WP XACT-USD, Ø 48 mm
- SVĚTLÁ VÝŠKA 347 mm
- ŘÍDÍTKA Neken, hliník Ø 28/22 mm
- ZADNÍ ODPRUŽENÍ WP XPLOR shock absorber with PDS
- SEAT HEIGHT 963 mm
- TLUMIČ Hliník
- ÚHEL HLAVY ŘÍZENÍ 63.9 °
- DRUH KONSTRUKCE ZADNÍ VZPĚRY RÁMU Aluminum-reinforced polyamide
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VPŘEDU) 300 mm
- ZDVIH PÉROVÁNÍ (VZADU) 310 mm
- TYRE DIMENSIONS (FRONT/REAR) 90/90; 140/80
- WHEELS 1.60 x 21"; 2.15 x 18"